Faceți căutări pe acest blog

duminică, 13 noiembrie 2011

Prajitura Greta Garbo

Ingrediente

Pentru foi:
450 g de faina
1 pachet de margarina ( eu am folosit Unirea)
2 oua
1 varf de cutit de bicarbonat stins cu zeama de lamaie
2 pliculete zahar vanilat

Pentru umplutura:
1 borcan de gem de 400 g (eu am pus de caise)
1 cana de nuci macinate
1 esenta de migdale

Pentru ornat
cca. 100g ciocolata de menaj
50 g unt

Se pun intr-un vas ingredientele pentru foi si se amesteca pana se desprinde de pe peretii vasului, se pune apoi aluatul intr-o folie de plastic si se lasa sa se odihneasca la frigider  cca. 30 de minute. Scoatem aluatul de la frigider si impartim in trei parti din care vom coace trei foi ( in functie de cat este de mare tava in care vom coace prajitura foile vor fi mai subtiri ori mai groase).  Eu nu am avut la indemana hartie de copt asa ca am tapetat tava cu unt si faina, am intins prima foaie, am asezat-o in tava, am intepat-o cu o furculita si am pus jumatate din cantitatea de gem si jumatate din cantitatea de nuca ( inainte am turnat peste toata cantitatea de nuca esenta de migdale) am presarat-o deasupra. A urmat cea de-a doua foaie si stratul de gem si nuca, apoi am acoperit totul cu cea de  a treia foaie pe care l-a fel am intepat-o cu furculita, am bagat tava la cuptorul incalzit in prealabil la 180 de grade, am tinut-o 25 de minute. Dupa ce s-a racit prajitura punem deasupra glazura ( ciocolata si untul le topim pe aburi). Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu