Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 16 noiembrie 2011

Supa pe gaina de casa

Ingrediente

Carne de gaina, eu am pus jumatate de gaina
4 morcovi
1 ceapa
1 ardei (eu nu am avut ardei asa ca  am pus la gata ardei uscat tocat)
1 telina, mai mica
3-4 catei de usturoi
1 foaie de dafin
sare, piper

Ingrediente pt galuste

2 oua
7-8 linguri de gris
1 lingura de ulei

Se pune carnea la fiert, eu am pus-o intr-o oala de 3 litri si am umplut-o trei sfert cu apa, cu sare si piper, cand incepe sa fiarba punem legumele curatate si spalate si lasam sa fiarba, a mea a fiert destul de mult fiind gaina de casa si eu gatesc iarna pe soba cu lemne, dar daca folositi pui de cumparat in 40 de min maxim o ora e gata, luam spuma de la carne cu o paleta astfel supa o sa fie mai limpede.. Luam oala de pe foc, strecuram supa, carnea o pastram pt o salata, morocvii ii taiem bucati sii ii punem inapoi in supa. punem oala inapoi pe foc, acum punem dafinul ( in cazul meu si ardeiul tocat).Ne apucam de galuste, spargem ouale si le punem intr-un bol, le batem si adaugam grisul si uleiul, omogenizam bine, cand supa a inceput sa clocoteasca cu o lingurita punem cate un pic din amestec in supa si lasam sa fiarba acoperit 5 minute. Luam cratita de pe foc si lasam sa se odihneasca supa cam 10 minute acoperita, astfel au timp si galustile sa se umfle.

Potrivim de sare punem patrunjel verde tocat si servim...e extraordinara pe frigul asta !















Un comentariu: