Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 28 decembrie 2011

Sarmale


Pentru ca le-am facut de Craciun am dublat cantitatile, pentru ca de obicei fac doar dintr-un kg de carne.

Ingrediente
2 kg de carne tocata de porc
2 cepe mari
1 cana si 1/2 de orez
sare, piper macinat si boabe, foi de dafin, cimbru
slaninuta ( am tocat in sarmale cam 150 de grame, si tot atat am pus si printre ele in oala)
ciolan afumat ( merge orice fel de afumatura)
3-4 verze murate

Carnea se amesteca cu ceapa tocata marunt, orezul spalat, slaninuta tocata si ea marunt, sare, piper. Se pune o cescuta de apa calda in amestec si se omogenizeaza. curatam frunzele de varza si ne apucam sa impaturam sarmalele, o sa vedeti in poze cum...asa este singura metoda in care reusesc sa le impatur :). Dupa ce am terminat de impaturat tocam o varza marunt ( daca ne-au mai ramas si de la sarmale atunci folosim de acolo) jumatate o punem pe fundul oalei, punem o crenguta de cimbru ( a mea e mai mare deoarece imi place ca gustul  sa fie mai pronuntat) osul pe care l-am lasat in prealabil la desarat  si sarmalele le asezam in  jurul lui, putem pune si niste creste de slaninuta printre sarmalute. Deasupra punem restul de varza tocata, inca o crenguta de cimbru, 2-3 foi de dafin, cateva boabe de piper, 2 litri de apa. Punem la fiert la foc mic, de cand incepe sa clocoteasca mai lasam  1 ora pe foc, le incercam si daca mai este nevoie le mai lasam, la mine a fost suficient.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu