Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 16 noiembrie 2011

Tort cu crema de zahar ars

Ingrediente
8 oua
8 linguri de zahar
800 ml lapte

3 linguri de zahar pt caramelizat
1 pandispan (vezi reteta din categoria desert)

Cele trei linguri de zahar se pun intr-o cratita la caramelizat (alegem cu grija cratita, sa fie cu gura larga si pereti destul de inalti pentru ca ea o sa fie forma pt tort, a mea avut un diametru de 25 de cm si inalta de 15 cm, gasiti voi prin bucatarie ceva) cand zaharul s-a topit se intinde tot amestecul cu grija pe peretii cratitei si pe fund si se  pune deoparte. Amestecam ingredientele pentru crema cu mixerul si turnam in cratita tapetata cu zaharul topit. Punem in cuptorul incalzit la 180 de grade o tava cu apa si asezam cratita in ea, lasam la copt cam 40 de minute. Incercam sa vedem daca e gata astfel: apasam usor cu  varful degetelor deasupra cremei si daca e pufoasa si crusta un pic rumenita e gata. O scoatem de la cuptor si asezam imediat in cratita peste crema pandispanul deja copt si apasam un pic cu degetele, o lasam sa se raceasca, eu o tin asa in forma peste noapte (cand s-a racit o bag la frigider restul timpului).Aceasta e propria mea tehnica stiu ca alta e reteta traditionala dar m-am saturat sa tot stric la ingrediente si sa nu iasa nimik...asa e succes GARANTAT. A doua zi ( de obicei e duminica dimineata inainte sa se trezeasca soriceii) fac un sirop din zahar ars si cafea( caramelizez zahar si il sting cu o ceasca de cafea si una de apa si las sa se raceasca) si insiropez blatul in cratita, apoi rastorn cu grija cratita pe un platou( pun platoul deasupra cratitei si intorc).L-am ornat cu frisca si flori din zahar ars...e delicios!












Un comentariu:

  1. e tortul meu preferatsi cred ca ai dreptate ca e mai bine facut asa cu blatul separat.
    o sa incerc si eu,e o idee foarte buna.

    RăspundețiȘtergere